Thursday, October 21, 2010

Sedia Hadapi Cabaran






Sehati Sejiwa, Seia-sekata dan Sepakat Membawa Berkat....itulah yang disemaikan di dalam diri anak-anak murid Tahun 6 semasa Program Mari Memasak dijalankan baru-baru ini. Nilai bantu membantu dan kerjasama dapat dilihat semasa murid-murid dilatih memasak mee dan bihun sup di sekolah yang dibimbing oleh guru Bahasa Malaysia Tahun 6 : Cikgu Fauzihan, Cikgu Hidayah, Cikgu Rathi dan Cikgu Mazlina.

Matlamat utama program ini adalah bertujuan mencungkil bakat terpendam murid-murid yang mempunyai cita-cita menjadi chef terkenal seperti Chef Wan dan Chef Ismail. Ianya juga bertujuan melatih murid berjinak-jinak membantu ibu di dapur dan berminat untuk memasak dengan pelbagai resepi mudah.

posted by Ustazah Julia Zainira

1 comment:

  1. Trust me.. cooking activities has a lot of benefits for the children.. i'm not simply said without any references, my opinion supported by most of the pediatrician & motivator inside the children journal.. may this cooking activities will be considered by the school administrator as permanent yr 6 post-UPSR activities

    ReplyDelete