Saturday, January 29, 2011

LARIAN MERENTAS DESA PERINGKAT SEKOLAH 2011

Bermula kurang lebih jam 8.00 pagi, persiapan untuk acara larian merentas desa kali ini telah disediakan. Setelah melakukan aktiviti memanaskan badan yang diketuai oleh Cikgu Noraafizan sebagai instruktor untuk senamrobik dan taklimat keselamatan yang disampaikan oleh Cikgu Mohd. Fadzli, semua peserta larian dilepaskan dengan rasminya oleh YDP PIBG SKS2BK.

Peserta yang mengambil bahagian pada larian merentas desa pada kali ini adalah murid-murid Tahap 2 iaitu Tahun 4, 5 dan 6. Mereka dilepaskan secara berasingan. Murid perempuan dilepaskan terlebih dahulu sebelum dilepaskan murid lelaki.

Jarak larian yang sejauh hampir 5km ini hanya mengambil masa hampir 1 jam. Setelah semua peserta selamat tiba di sekolah, barulah acara penyampaian hadiah dijalankan. Hadiah-hadiah disampaikan oleh En. Mohamed Salem (GPK HEM), En. Azmin (GPK Kokurikulum), Pn. Maimoon (Guru Besar) dan En. Hamlay (YDP PIBG).

Acara Larian Merentas Desa Peringkat Sekolah ini juga turut dimeriahkan lagi dengan kehadiran sebuah lori Vico yang memberikan air minuman kepada semua peserta larian, guru dan ibu bapa yang bertugas pada acara tersebut. Tahniah dan terima kasih kepada semua yang telah bertungkus-lumus menjayakan acara merentas desa pada kali ini.

"MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA"

No comments:

Post a Comment