Wednesday, April 8, 2009

APRIL BULAN HAL EHWAL MURID (HEM)

April telah dipilih sebagai bulan HEM peringkat sekolah. Pelbagai program yang melibatkan murid diadakan sempena bulan HEM ini yang menjurus ke arah pemupukan budaya hidup terpuji, penerapan nilai-nilai murni, peningkatan sahsiah cemerlang, pendidikan pencegahan dadah, penjagaan keselamatan, kesihatan, kebersihan serta penghayatan hidup berdisiplin. Antara program yang dirancang sepanjang bulan HEM adalah:
1. Panduan penjagaan kesihatan - a. Syarikat Vit Champs, b. Brands Assence Chicken
2. Polis bersama Warga SKS2BK - Pegawai Polis dari APD Subang Jaya Selatan- 29/04/2009
3. Kempen Pengumpulan barangan terbuang("Kempen Sayangi Bumi Kita, Saya Benci Sampah") - kertas, kotak minuman - pelancaran pada Jumaat, 10/04/2009.
4. Pameran dadah, jenayah, denggi, dan sebagainya berkaitan keselamatan oleh AADK, Polis, Penjara, MPSJ, Jabatan Kesihatan - 22/04/2009
5. Demontrasi menyelamat, memadam kebakaran, dan pameran kenderaan bomba oleh Jabatan Bomba dan penyelamat - 29/04/2009
6. Pertandingan kuiz, mewarna dan melukis.
7. Kempen "Kami Bersamamu" kutipan derma 5,10,20,50 sen untuk Tabung Pesakit Kanser Negara - Khas untuk pesakit kanser kanak-kanak
8. Pencarian raja/ratu idola SKS2BK - Murid yang terbersih, kemas, bersopan santun, rajin, bijak, dan sebagainya yang memikat hati.
Semoga apa yang dirancang, memberi manfaat kepada warga SKS2BK dalam membentuk warga yang unggul Jasmani, Emosi, Rohani dan Intelek.
" MURIDKU, ANAKKU, PERMATAKU SAYANG ".

No comments:

Post a Comment